Po tak długom czasie zaciera się obraz testowanych samochodów. Ale nie tego. Być może dlatego że jest to jeden z najpopularniejszych w Polsce samochodów klasy D, lub może dlatego że do tej pory uważałem to auto za przerośnięte, za duże, takie trochę( ale tylko trochę?) amerykańskie, choć z tym kontynentem( jak i motoryzacją z stamtąd) nie ma nic wspólnego oprócz jednego. ROZMIARU.
III model, I face lift; drugi model outdoorowy. O kim mowa?
Skoda Superb Scout 2.0 TDI 190KM 4×4
Nie ma już co zgadywać wiadomo że piszemy tutaj o najbardziej przestronnym samochodzie w swojej klasie. Nie bez powodu model ten był pierwszym wyborem dygnit…samorządowców, przedstawicieli władzy, policji itp. Nie bez powodu krążą żarty kto może zgubić się na tylnym siedzeniu, lub po co tam tyle miejsca… Ja sam do tej pory uważałem że ten samochód jest za duży nawet jeśli chodzi o moje ego. Ale chyba się zestarzałem, lub po prostu przytyłem.
Jak już wiecie samochód wykorzystaliśmy w tegorocznych feriach. To druga moja przygoda z Superbem na feriach i mam nadzieję że nie ostatnia. To samochód który zmieści dosłownie wszystko.. Walizki na tydzień czasu? Nie ma problemu. Sanki, lub dwa jabłuszka? Pewnie. Sprzęt sportowy? Phi…chcę tu napisać że ten bagażnik jest ogromny… serio.625 l przy złożonych siedzeniach… Środek samochodu, można nazwać dyplomatycznie estetycznym. Nie ma tu przepychu, bo jest on zbędny, ale znajdziemy wszystko co może nam umilić czas spędzony w podróży. Nie bardzo wiem co możemy napisać o samochodzie tak powszechnym, wykorzystującym najlepsze technologie koncernu VW, dlatego podam kilka przykładów za co uwielbiam ten model.
– Wielkość. Nie tylko bagażnik. Jakim błogosławieństwem jest ustawić wygodnie siedzenie, i nie czuć jak twój znudzony kilkulatek nie kopie cię w siedzenie. Bomba.
– Osiągi. 2 litowy silnik koncernu VW, przy spokojnej jeździe spala 5,7 l, a przy dynamicznej podróży nie przekroczy 7l/100 km. Pamiętajmy że opisujemy 190 konne, kombi z napędem 4×4 oraz automatyczną skrzynią biegów.
– Komfort. Auto ma właściwości limuzyny. Kropka. Świadczy o tym choćby fakt że kiedy pokazałem go sąsiadowi, ten na przejażdżce stwierdził: „ no jakoś idzie…- ale my mamy już ponad 100km/h- o kurde, nawet nie poczułem, tak dobrze się jedzie”. Jest naprawdę wygodnie
– technologie VW. Uwielbiam kiedy Czesi dodają swój pomysł na ich wykorzystanie. Head up display, elektroniczne zegary które możesz personalizować, oświetlenie ambiente, światła LED Top Matrix, czy choćby bardzo dobrze działający tempomat adaptacyjny. Do tej pory ten ostatni gadżet nie był przeze mnie wykorzystywany ze względy na irytujące działanie. Nie wiem czy tylko w tym modelu, ale pierwszy raz przejechałem 400km podczas których 70% czasu korzystałem z tego rozwiązania.
– właściwości jezdne scout. Niby wyjazd tylko w Tatry, niby w tym roku śniegu nie było, ale udało się sprawdzić czy 4×4 da radę w większym śniegu, lub na oblodzonej powierzchni drogi. Dał. Na błotnistej łące też sobie poradzi. Oczywiście można zapytać czy poradzi sobie na poligonie, i mimo że pewnie tak to odbije piłeczkę i zapytam… po co wjeżdżać ta takim autem?
Czy są minusy tego samochodu? Pewnie tak. Wiele osób nadal kuje w oczy logo. Zupełnie nie wiem czemu, ale to już kwestia przekonań.
Ile ten samochód kosztuje? Nie ma co ukrywać że konkurencja nie śpi, ale skoda rozsądnie szacuje własną wartość. Ten model kosztuje wyjściowo 169 100 pln ale wersja którą testowaliśmy kosztowała już 195 tys pln. Czy dużo. Tak. Czy warto. Tak.
Chcesz wiedzieć więcej?
Szukasz nowego samochodu do Twojej firmy? Pomożemy Ci – wypełnij formularz