Bo motoryzacja to nie tylko excele #4

Jak najszybciej wygrać 8pkt i 300pln??? Oczywiście wystarczy przekroczyć 41 km w ograniczeniu do przysłowiowej 60tki… MEA CULPA nie da się ukryć że zawaliliśmy. Ale pojawia się pytanie : co zawiodło? Człowiek. Pytanie dlaczego? Śpieszymi z odpowiedziami. Otóż wyobraźmy sobie że wsiadamy do komfortowej limuzyny, z podgrzewanymi siedzeniami w chłodny grudniowy poranek, i mamy do przejechania kilkaset km, i ileśtam rzeczy do wykonania. Nie jest to wymówka, broń boże. Jest wina musi być i kara. Nie mniej jednak jadąc autem które opiszemy poniżej nie da się ukryć że można się zapomnieć.

VOLVO S90 T5

 

No właśnie jest i on. Limuzyna. Autoreprezentacyjne, nowoczesne, i wygodne. Można napisać że auto światowe( właścicielem jest Chińskie Geely; produkowane jest w Szwecji, a za design Elektroniki odpowiadał człowiek z Apple). Samochód który stara się połączyć innowacyjność marki z wszechobecną coraz śmielej wykorzystywaną technologię rodem ze smartphonów.  Czy korzystnie? O tym za moment. Stylistykę z zewnątrz określilibyśmy jako stonowaną i biznesową. Auto oczywiście przykuwa uwagę, ale fakt, iż jedyny odważny akcent stylistyczny ( naszym zdaniem) dotyczy świateł jest zaletą. Widać w nim skandynawski styl który ukrywa piękno w prostocie. Może, nie sprawia on, że przechodnie odwracają głowy widząc ten samochód, ale  odczuwalne jest poczucie stateczności i bezpieczeństwa mijając ten samochód na ulicy. Wsiadając do środka ma się mieszane uczucia. Z jednej strony jest komfortowo i ekskluzywnie, a z drugiej  nie ma zbędnego przepychu i podkreśla to prostotę zamysłu inżynierów.  Fajnym smaczkiem jest wykorzystanie naturalnych tworzyw i wkomponowanie ich w strukturę samochodu. I tu przechodzimy do chyba największej kontrowersji w tym modelu. Ekran dotykowy, odpowiedzialny za…w zasadzie wszystkie funkcje związane z podróżą, niby nic nowego bo przecież w innych markach też mamy do czynienia z ekranami do nawigacji itp. W volvo mamy jedynie 6 przycisków fizycznych( na konsoli głównej) i pokrętło startowe, a resztą opcji sterujemy dotykowym wyświetlaczem którego użytkowanie przypomina korzystanie ze znanego telefonu z nadgryzionym jabłkiem w logo. Jak wspomnieliśmy wcześniej nie jest to przypadek, gdyż twórca oprogramowania był związany blisko z Apple. Oczywiście dla osób korzystających z Androida sterowanie nie było naturalne, ale po kilku minutach nauki można się przyzwyczaić. Nie mniej jednak później nadal popełnia się błędy szukając odpowiednich opcji. Tu nasuwa  się taka myśl, czy nie jest to zbyt absorbujące, i czy nie wpływa na bezpieczeństwo jazdy użytkownika, ale jednak skłaniamy się do twierdzenia że elementem ułomnym w tym wypadku nadal jest człowiek. Przechodząc do bardzie trywialnych spraw. Spalanie przy normalniej jeździe ok 8,5 l/100 km ale przy już delikatnie cięższej nodze spokojnie osiągniemy  dwucyfrowy wynik. Auto jest przestronne, dość dynamiczne, ale według nas jego największym minusem jest to że istnieją wyłącznie jednostki z silnikami 2 litrowymi. Oczywiście przy wybraniu opcji hybrydy mamy prawie 400KM ale nadal jest odczuwalne że te 400 koni, męczy się niemiłosiernie i prosi się o większą jednostkę napędową rodem z BMW czy Audi. Niestety w erze poprawności politycznej i ekologicznej jest to mrzonka, ale pokuszę się o stwierdzenie, że gdyby ten model miał mocniejsze ( większe) jednostki napędowe otarł by się o ideał.

Szukasz nowego samochodu do Twojej firmy? Pomożemy Ci – wypełnij formularz

 

Zapoznał-em/am się z polityką bezpieczeństwa i prywatności i zgodnie z jej treścią wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu w celu otrzymania odpowiedzi na zapytanie. Pola oznaczone * są wymagane.