Bo motoryzacja to nie tylko excele #19

Tym razem chcemy opisać wam w skrócie samochód który jest produkowany od 2007r.  We flotach zaczął się mocniej pokazywać się w 2012r, ale na jego nieszczęście walczy nie tylko z europejskimi producentami ale również z swoją bliźniaczą siostrą której główna siedziba mieści się w wieży obok? Zapraszamy do lektury o:

Nowy HYUNDAI I30 WAGON

 

Nie ukrywam, że do testów otrzymaliśmy chyba( według nas) „najlepszy” ( dla flot) z możliwych silników dostępnych w tym modelu. Chodzi o 1,5 DPI o mocy 110 KM, który nie rozpieszcza osiągami. Dlaczego „najlepszy”?

Według danych producenta auto w wersji kombi z tym silnikiem spala 6,4 l na 100 KM ale niestety nam nie udało się zejść do wartości poniżej 7l; do 100km na godzinę samochód rozpędza się 12,6s, ale jakoś nie korciło aby to sprawdzić. Paradoksalnie w aucie które na początku irytowało, z każdym dniem pozwoliło pozorne wady przekuć w zalety.

Brak turbo. Faktycznie rozpędzanie się tym autem trwa, ale przecież we flocie nie muszą jeździć wyścigówki. Paradoksalnie brak turbo to brak części która może się popsuć? Dzięki temu przeglądy wykonujemy co 20 a nie co 15 tys km. Auto jest cichsze, a dzięki temu można swobodnie rozmawiać nawet przy prędkościach autostradowych.

Spalanie. Tutaj nie ukrywam, że mam dość ciężką nogę ale dzięki temu że nie mamy tu turbo realnie zeszliśmy do poziomu 7,1 l na 100 km. Jak na silnik benzynowy to całkiem niezły wynik.

Wykończenie. Tutaj nie doszukujmy się skórzanych przeszyć czy indywidualnego przeszycia. To auto flotowe. Wszystko jest poprawne, dobrze spasowane, i całkiem dobrej jakości. Oczywiście można się przyczepić do jakości plastików( bo zawsze w każdej marce można), ale przy cenie samochodu naprawdę otrzymujemy bardzo atrakcyjne wyposażenie. W średniej wersji wyposażeniowej z pakietem zimowym i navi mamy do dyspozycji m.in. z line assist, android auto, podgrzewanymi fotelami, kamerę cofania, Aktywny tempomat, Android auto/Apple car play, kilka aplikacji połączonych z siecią( pogoda, lista stacji paliw itp.) a także wgrane dźwięki natury które szczególnie mnie cieszyły. Nie ukrywam, że kiedy w obecnych czasach słychać skrzypiący śnieg, wspomnieniami wraca się do czasów dzieciństwa. Może nie każdy lubi taki gadżet, ale odgłosy fal, czy palącego się kominka działają kojąco w coraz częściej spotykanych korkach.

Przestrzeń. Została przemyślana, i do dyspozycji mamy bagażnik 602l, a po złożeniu siedzeń 1650l!. Jest miejsce aby przewozić na spokojnie 2 foteliki, w niezłożonym bagażniku, a także spokojnie zmieścić zakupy.

Przejdźmy do dwóch najważniejszych argumentów przemawiających za I30.

Gwarancja 5 lat bez limitu kilometrów. To coś czym Koreańczycy od początku odróżniali się na rynku. Oczywiście, nie są oni już jedyną marką z tak długą gwarancją, ale nadal są na czele stawki. To świadczy o tym, że są pewni wykonania własnych samochodów co również przekłada się w użytkowaniu( oczywiście tym normalnym).

Najważniejsze: Cena. Prezentowany model samochodu to katalogowo koszt 89700pln. Pamiętajmy że to cena wyjściowa za dobrze ( czy nawet bardzo dobrze) wyposażone kombi w segmencie C. Jest to jeden z najtańszych modeli samochodów w tym segmencie co z kolei przekłada się na zainteresowanie firm CFM, które kwotuje auta w przedziale od 1200-1500pln przy założeniu 36 mcy 30tys km rocznie.  Wersje HB można mieć już nawet za 900 pln, ale oczywiście wszystko zależy od warunków leasingu, jego długości, km, usług i wartości samego samochodu. Biorąc pod uwagę obecne czasy jest to dobra alternatywa dla samochodów europejskich.

 

 

Chcesz wiedzieć więcej, chcesz takie auto w swojej flocie.

Zapraszamy do kontakt TF MANAGEMENT