Bo motoryzacja to nie tylko excele #13

Ty razem zapraszamy na nasz blog aby  poznać nasze wrażenia z jazdy nowym Fordem Focusem 1.0 Ecoboost w wersji ST Line. Czy to nowy lider w swojej klasie? Zobaczcie sami.

W porównaniu do poprzedniej generacji w liczbach samochód urósł nieznacznie. Celowo dodałem w liczbach ponieważ wizualnie ma się wrażenie, że nowy model jest zdecydowanie większy od poprzednika. Jest niższy (dodatkowo wersja ST Line jest obniżona do 10mm), szerszy i niższy co sprawia wrażenie całkowicie innej konstrukcji niż poprzednik. Co ważne realnie auto urosło w środku, jest więcej miejsca na nogi na tylnej kanapie, bardziej przestronne jest za kierownicą a brak pełnej zabudowy przy skrzyni biegów potęguję to wrażenie.  Bagażnik mógłby być większy ale niezbędne minimum jest spełnione.

Skoro jesteśmy we wnętrze materiały wykończeniowe są, jak na Forda przystało  bardzo dobrej jakości, wszystko dobrze spasowane i przede wszystkim ergonomiczne za co duże brawa. W standardzie dostajemy czytelny wyświetlacz centralny natomiast dodatkowo możemy zamówić system nagłośnienia z większym bo 8 calowym wyświetlaczem. Zakładając, że mamy tu już pełną integrację ze smartphonem warto dopłacić 2000 zł za ten gadżet. To co uderza w nowym Fokusie to perfekcyjnie wygłuszone wnętrze, jadąc tym autem w środku czujemy się jak w klasie premium, a nawet czasem lepiej.

Silnik jaki mieliśmy do dyspozycji to benzynowy 1.0 Ecoboost i przyznam szczerze że baliśmy się jak będzie sobie radził. Ku naszemu zaskoczeniu to całkiem sprawna jednostka napędowa do tego auta. Oczywiście jest to „hotchath”, jak może wskazywać to co widzimy z zewnątrz (niebieski kolor, ST-line, duże felgi i czerwone zaciski) ale sprawnie można się poruszać przy skalaniu około 7 litrów na 100 kilometrów wiec wynik bardzo dobry.

Cena dobrze wyposażonego egzemplarza (jak na zdjęciach) może dość do około 79 000 zł przed rabatem. Czy to dużo? Myślę, że tak ale pamiętajmy że w zamian otrzymujemy bardzo dobrze auto, świetnie wyglądające, z zaawansowanymi systemami (np. samodzielnego parkowania, zobaczcie film poniżej), perfekcyjnie wygłuszone i oszczędne

Podsumowując, czy to nowy lider w swojej klasie? Na pewno ma wszelkie cechy żeby nim być. Jak zawsze to subiektywna opinia ale jeśli przejedziecie się tym autem w ramach testu i tak stwierdzicie to mało jest argumentów żeby obalić ten pogląd.

 

Czy nowy Focus sam parkuje?